21:06 Законопроект про ринок землі буде сприяти знеземленню селянства і руйнуванню сіл - експерт | |
В обох законопроектах «Про ринок земель»
(реєстраційні № 9001 від 18 липня 2011 року та № 9001-1 від 19 липня
2011 року) розміри земель сільськогосподарського призначення, які можуть
перебувати у приватній власності однієї особи, становлять 1500 і 2100
га. Але такі розміри є необґрунтованими. Про це в інтерв'ю ZN.UA заявив учений в
області економіки і земельних відносин, доктор економічних наук,
професор, академік НААН, співавтор трьох земельних кодексів України
Леонід Новаковський. За його словами, 2200-2300 га - це оптимальна площа
сільгосппідприємств за радянських часів, колгоспів і радгоспів. «Але
тоді поля вписувалися в адміністративно-територіальні кордони,
функціонувала контурно-меліоративна система, сівозміни, не те, що
сьогодні, - пояснює академік. - Та й навіщо вигадувати якісь цифри, якщо
в Земельному кодексі існує обмежувальна норма - у приватній власності
однієї особи може перебувати до 100 га. Ми ж нею жодного разу не
скористалися: ввели її з 1 січня 2002 року і відразу оголосили
мораторій. Давайте попрацюємо спочатку зі ста гектарами!» Л. Новаковський також повідомив, що при розробці законопроектів як
варіант пропонували навіть 5000 га. У Франції, наприклад, максимальна
площа землі в одних руках становить 125 га, в Іспанії - 250, Угорщині -
300, Польщі - 500, у США - 800 га (але при таких розмірах фермер не може
розраховувати на будь-яку підтримку з боку держави ). «Наші законодавці
замахнулися на 1500 і 2100 га. При цьому законопроекти не обмежують
площа земель, які можуть даватися в оренду», - додав професор. Таким чином, на його думку, обидва законопроекти орієнтовані на
створення чи розвиток надвеликих господарств, на концентрацію земельної
власності, що призведе до подальшого руйнування сільської поселенської
мережі і до обезземеливанию селянства. «Щоб передати 2100 га у
власність, потрібно, по суті, відібрати землю у 525 селянських
господарств (при середньому розмірі паю 4 га)», - зазначив експерт. «А як економічно або організаційно сформувати господарські структури в
сільській місцевості в залежності від адміністративного поділу
території, в ув'язці з колишніми територіями сільських рад та сільських
населених пунктів? Про це в обох законопроектах немає і натяку», -
підкреслює Л. Новаковський. На його переконання, передбачені законопроектами форми проведення земельних торгів виключно на умовах аукціону на практиці приведуть до того, що в існуючих фермерських господарств просто відберуть орендовані землі, оскільки фермери не зможуть на рівних конкурувати з агрохолдингами при набутті права на землю. Перш за все через фінансові проблеми. У той же час обидва законопроекти не пропонують будь-якого захисту фермерства. За матеріалами сайту: http://www.golosua.com/ua/ | |
|
Всього коментарів: 0 | |
Форма входу
Пошук
Архів записів
- 2011 Липень
- 2011 Серпень
- 2011 Вересень
- 2011 Жовтень
- 2011 Листопад
- 2011 Грудень
- 2012 Січень
- 2012 Лютий
- 2012 Березень
- 2012 Квітень
- 2012 Травень
- 2012 Червень
- 2012 Липень
- 2012 Серпень
- 2012 Вересень
- 2012 Жовтень
- 2012 Листопад
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Лютий
- 2013 Березень
- 2013 Квітень
- 2013 Травень
- 2013 Червень
- 2013 Липень
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Липень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Листопад